Villkor

Uppdaterad 2024-06-09

1. Villkor

  1. Vi paketerar torr- och kylvaror i papperskassar, frysvaror paketeras i lämplig påse beroende på mängd och varutyp, kostnad för dessa tillkommer alltid.
  2. Beställningar som hämtas i butik måste hämtas under den period som kunden valt i bokningstillfället. Hämtas inte varorna under den beställda tidsperioden tar vi tillbaka varorna och en hanteringsavgift kommer att läggas på kundens faktura.
  3. Vi ansvarar endast för varorna fram till att varorna ställts fram för hämtning eller när de levererats till båt.
  4. Kunden ansvarar för att eventuell skyddsplast och märkning på burar tas undan och slängs på lämpligt sätt. Är inte varuburarna “rena” tas de inte i retur av Waxholmsbolaget.
  5. Priserna på varor kan komma att ändras från den tid order är lagd till order plockas. Kampanjer som pågår i butik kommer alltid att tillämpas även om kampanjen inte avspeglas i priset på webshoppen. Detsamma gäller också eventuella prishöjningar som kan ha tillkommit sedan order är lagd.
  6. Vi tar inte emot matvaror i retur och övriga returer ansvarar kunden för att de tas till butik. Vi kan inte hantera returer via båt.
  7. Köpet är bindande när kunden fått besked om att deras beställning är färdigbehandlad.
  8. Reklamationer av matvaror ska göras senast 24h efter leverans.

2. Packavgift/Leveransavgift

  1. Beställningar där köpet understiger 500:- tar vi ut en plockavgift på 125 kr.
  2. Endast matvaror kan skickas fraktfritt med Waxholmsbolaget. Önskar ni beställa jord eller andra skrymmande varor som ej kan klassas som mat så kan vi lösa det men då tillkommer frakt. Ring oss så tar vi reda på priset.
    Exempelpriser: 1 jordsäck kostar 25kr + moms i frakt, 1 pall med jord kostar 350kr + moms.

3. Båtfrakt

  1. Vi kan i dagsläget endast leverera med Waxholmsbolaget och det är deras turlista och typ av båtar som styr våra leveranstider.
  2. När ni väljer frakt står där vilken båt och vilken tid båten avgår från Styrsvik. Ankomsttider till er brygga varierar med båttyp men ungefärliga tider kan hittas här: https://waxholmsbolaget.se/kundservice/godstransporter
  3. Fartyg som utför frakten kan bytas med kort varsel utan vår vetskap.
  4. Skulle en tid för AVGÅNG från STYRSVIK ändras meddelar vi kunden. Tider för ANKOMST är osäkra och kontrolleras enklast med hjälp av tex Båtkarta med AIS