Hur fungerar det?

1. Registrera ett konto

  1. Det första du behöver göra är att registrera ett konto med ditt namn och personnummer. Har du redan ett konto hos oss loggar du in så du slipper fylla i alla uppgifter på nytt.
  2. Faktureringsadressen är den adress du är skriven på
  3. leveransadressen är där du vill hämta varorna. OBS Var noga med postnumret eftersom det är så websidan hittar dig!

2. Handla

  1. Sök på de varor du vill köpa eller titta på genom att fylla i 3-5 bokstäver.
    TIPS: Använd inte för många bokstäver i sökningen då en del varor kan ha annorlunda stavning eller namn än man förväntar sig.
  2. Vissa varor handlas per STYCK och andra per KILOGRAM. Vikt angivelsen på varorna är vad en produkt förväntas väga, men är inte detsamma som det du köper.
    EXEMPEL: Du vill köpa en bit laxfilé som har vikten ca 500g. Laxen köps per KG och du ska då ange att du vill köpa 0,5. Anger du istället 1 får du ett kilo och således 2 förpackningar. Varje vara är angiven om den säljs per ST eller per KG. Är du osäker så skriv en rad i kommentarsfältet innan du lägger din order. Du hittar det fältet när du är i KASSAN innan du bekräftar din beställning.

3. Hämta varorna i butik/brygga

  1. Vid beställningstillfället så väljer ni datum och tid för hämtning/leverans. Endast de datum som är valbara är möjliga för leverans. Dagar kan bli fulla och det kan vara helgdagar som gör att normala leveransdagar faller bort.
  2. Stopptid för beställning är kl 13.00 dagen före leverans.
  3. Varorna hämtas antingen i butiken eller på en brygga som trafikeras av Waxholmsbolaget.
  4. Tid för hämtning alternativt båtavgång från Styrsvik väljer ni innan ni lägger beställningen.

4. Betalning

  1. En faktura på ert köp ligger tillsammans med era matvaror. Den kan betalas via SWISH eller via bankgiro. Var noga med att ENDAST ange fakturanummer på er betalning för att vi ska kunna matcha er betalning med er beställning.
  2. Fler betalningslösningar är under utveckling

5. Båtfrakt

  1. Vi kan i dagsläget endast leverera med Waxholmsbolaget och det är deras turlista och typ av båtar som styr våra leveranstider.
  2. När ni väljer frakt står där vilken båt och vilken tid båten avgår från Styrsvik. Ankomsttider till er brygga varierar med båttyp men ungefärliga tider kan hittas här för Nämdö.
  3. Dagar för leverans varierar mellan olika bryggor.
  4. Båten kommer ställa av varorna vid er brygga och ni bör ta hand om leveransen snarast då varken vi eller båten ansvarar för era varor när den väl är avlastad.
  5. Då vissa godsturer inte alltid följer tidtabellen så kan ni se var båtarna befinner sig här.

6. Packavgift/Leveransavgift

  1. Beställningar som skickas med båt där köpet understiger 500:- tar vi ut en plockavgift på 125:- annars är det kostnadsfritt.
  2. Endast matvaror kan skickas fraktfritt med Waxholmsbolaget. Önskar ni beställa jord eller andra skrymmande varor som ej kan klassas som mat kan vi lösa det men då tillkommer frakt. Ring oss så tar vi reda på priset.
    Exempelpriser: 1 säck jord kostar ca 40kr i frakt, en pall med jord kostar 310kr.

7. Villkor

  1. Vi paketerar torr- och kylvaror i papperskassar, frysvaror paketeras i lämplig påse beroende på mängd och varutyp.
  2. Beställningar som hämtas i butik måste hämtas under den period som kunden valt i bokningstillfället. Hämtas inte varorna under den beställda tidsperioden tar vi tillbaka varorna och en hanteringsavgift kommer att läggas på kundens faktura.
  3. Vi ansvarar endast för varorna fram till att varorna ställts fram för hämtning eller när de levererats till båt.
  4. Kunden ansvarar för att eventuell skyddsplast och märkning på burar tas undan och slängs på lämpligt sätt. Är inte varuburarna “rena” tas de inte i retur av Waxholmsbolaget.
  5. Priserna på varor kan komma att ändras från den tid order är lagd till order plockas. Kampanjer som pågår i butik kommer alltid att tillämpas även om kampanjen inte avspeglas i priset på webshoppen. Detsamma gäller också eventuella prisförändringar som kan ha tillkommit sedan order är lagd.
  6. Vi tar inte emot matvaror i retur och övriga returer ansvarar kunden för att de tas till butik. Vi kan inte hantera returer via båt.
  7. Köpet är bindande när kunden fått besked om att deras beställning är färdigbehandlad.